Ultima actualizare: 10 Decembrie 2019
Pentru a obţine Documentul de Inregistrare sanitara veterinara, spaţiul de lucru trebuie amenajat şi utilat în mod corect. Zonele de lucru trebuie să se succeadă în mod coerent, începand cu Aprovizionarea - Procedurile prealabile - Depozitarea - Procesarea - Montarea - Servirea.
De asemenea, planurile de amenajare trebuie să integreze un circuit pentru venirea la lucru a angajaţilor, precum şi un circuit pentru spălarea veselei şi a tacâmurilor, iar finisajele pot reprezenta un atu important!
Pentru localurile mici şi fast-food-urile cu servire la geam, demersul poate fi destul de simplu, astfel încât să vă puteţi descurca pe cont propriu, într-o anumită măsură.
Totuşi, îndrumările specialiştilor rămân utile, mai ales, cu privire la documentaţiile şi procedurile de lucru ce trebuie adoptate în activitatea practică.
<< sau întâlnire la sediul nostru >>
Circuitele funcţionale: Realizăm planul de amenajare şi utilare a zonelor de lucru,
Dosar: Întocmim şi depunem dosarul DSV; Ne pregătim pentru controlul de autorizare.
În mod uzual, un local de dimensiuni mici nu va avea nevoie de o autorizaţie din partea acestor instituţii.
Tot în mod uzual, primăriile din Bucureşti, dar şi din alte localităţi ale ţării, au început să solicite întreprinzătorilor, care doresc să deschidă restaurante în raza lor de competenţă, să obţină şi să depună în dosarele de autorizare diverse răspunsuri emise de DSP, ISU, Mediu, sau alte instituţii.
Aceste documente sunt denumite generic "Negaţii", dacă din ele reiese faptul că localul NU are nevoie de o autorizaţie din partea instituţiei respective, pentru a desfăşura activitatea CAEN 5610 Restaurant! Să le luăm pe rând:
Mai multe din Potofoliu.
În Bucureşti, consiliile locale ale fiecărui sector au adoptat câte o Hotărâre prin care au reglementat procedura de emitere a autorizaţiilor de funcţionare în raza lor de competenţă, astfel încât lista documentelor necesare în dosarul de autorizare difera, într-o anumită măsură, de la un sector la altul.
Primăria Sectorului 1 are una dintre cele mai pretenţioase proceduri, dar oferă posibilitatea de a face completări ulterioare în dosar.
Primăria Sectorului 2 acceptă la înregistrare doar dosare complete (conform Metodologiei locale), dar funcţionarii compartimentului de specialitate au, în general, o atitudine amabilă şi dau dovadă de solicitudine!
Primăria Sectorului 3 are o procedură ceva mai flexibilă, iar compartimentul de specialitate funcţionează şi relaţionează bine cu publicul, însă termenul de emitere al Autorizaţiilor depăşeşte frecvent cele 30 zile prevăzute de lege.
Primăria Sectorului 4 are o procedură similară cu cea a Primăriei sectorului 3, însă relaţia cu funcţionarii din cadrul compartimentului de specialitate este ceva mai greoaie.
Primăria Sectorului 5 acceptă la înregistrare dosare complete, sau aproape complete, dar procedura este oarecum greoaie şi netransparentă. Nu putem spune ca ar fi lipsă de bunăvoinţă, pentru că bunăvoinţă am găsit aici. Credem că este mai mult o problemă de organizare!
Primăria Sectorului 6 are o procedură relativ prietenoasă, dar există şi o serie întreagă de situaţii în care s-ar putea dovedi mai flexibili.
Dacă în urmă cu câţiva ani, autorităţile nu puneau prea mult accent pe destinaţia spaţiului, în acest moment, pentru a obţine o Autorizaţie de Funcţionare de la primărie, trebuie să faceţi dovada faptului că spaţiul în care va funcţiona restaurantul are destinaţie comercială, sau de alimentaţie publică!
În ce priveşte amplasarea unei reclame, procedura legală presupune obţinerea unui Certificat de Urbansim, iar ulterior, obţinerea unei Autorizaţii de Construire, precum şi evetualele avize prealabile, după caz.
Ofertă de servicii:
♦ conceperea circuitelor funcţionale ♦
♦ întocmirea şi depunerea dosarului la DSV ♦
♦ întocmirea procedurilor de lucru şi pregătirea pentru controlul de autorizare ♦
♦ asistenţa la controlul de autorizare ♦
♦ servicii post-autorizare ♦
* Ne rezervăm dreptul de a modifica Oferta şi Termenul de valabilitate al acesteia în orice moment şi fără notificare prealabilă.
Ultima actualizare: 29 Aprilie 2017
Restaurantul este tipul reprezentativ de unitate de alimentaţie publică, care, conform definiţiei, prepară mâncăruri în bucătăria proprie şi le desface contra cost, împreună cu băuturi, în săli de mese special amenajate în acest sens.
Înainte de toate spaţiul restaurantului trebuie să vă placa şi să corespundă specificului şi planurilor pe care le aveţi. Însă, chiar înainte de a închiria, este înţelept să faceţi câteva verificări, cum ar fi:
Alte poveşti din Potofoliul nostru (click pe fotografie):
Pentru ca e important să porneşti cu dreptul!
Spaţiul în care va funcţiona restaurantul este, probabil, cel mai importat "ingredient" în reţeta succesului unui astfel de business. Mulţi dintre clienţii noştri ne sună şi ne întreabă sec: "Sunt la o vizionare. Câte intrări trebuie să aibă localul?" E vorba de ceva mai mult!..
Toate aceste elemente trebuie armonizate prin proceduri de lucru închegate şi clare, iar proiectarea fluxurilor funcţionale trebuie făcută intr-o manieră coerentă, făcându-se cât mai puţine compromisuri !
Dacă în urmă cu câţiva ani, autorităţile nu puneau prea mult accent pe destinaţia spaţiului, în acest moment, pentru a obţine o Autorizaţie de Funcţionare de la primărie, trebuie să faceţi dovada faptului că spaţiul în care va funcţiona restaurantul are destinaţie comercială, sau de alimentaţie publică!
În cazul în care vă decideţi să închiriaţi o frumoasă vilă şi să vă puneţi în aplicare ideile despre cum ar trebui să arate restaurantul visurilor voastre, trebuie să ştiţi că schimbarea destinaţiei constructive a unui imobil se realizează prin demersuri de natură urbanistică, adică, în situaţia cea mai simplă, trebuie să începeţi prin a solicita un Certificat de Urbanism.
Dacă nu sunt necesare lucrări de amenajare şi nu există alte restricţii legale cu privire la imobil, atunci, procedura nu este foarte complicată, însă, din păcate demersurile durează destul de mult!
Dacă imobilul se află într-o zonă protejată, sau se află pe lista monumentelor istorice, demersurile se pot complica destul de mult, sau vă puteţi trezi în situaţia în care aţi investit într-un spaţiu, care nu poate fi autorizat, ori poate fi autorizat doar cu costuri foarte mari!
Consultanţa noastră poate fi o variantă!
<< Programează o întâlnire la sediul nostru >>
Amplasarea legală a unei reclame, presupune întocmirea unei documentaţii minimale (realizate de un arhitect) şi obţinerea unui Certificat de Urbansim, iar ulterior a unei Autorizaţii de Construire, precum şi evetualele avize prealabile, după caz.
Dacă este vorba de o casetă luminoasă, veţi avea nevoie de un Aviz prealabil emis de compania de electricitate. De asemenea, există o serie întreagă de situaţii în care ar putea fi necesare avize prealabile de la Inspectoratul de Stat în Construcţii, sau de la Ministerul Culturii si aşa mai departe!
Muzica ambientală contribuie la crearea unui ambient plăcut, astfel că prin aportul său sporeşte valoarea comercială a serviciilor oferite, pentru că oamenii nu sunt atraşi doar de mâncare, ci şi de ambientul în care vor lua masa.
Există mai multe instituţii, care emit licenţe de difuzare a muzicii ambientale, precum şi mai multe tipuri de licenţe. Noi vom aminti aici doar UPFR-ul, respectiv Uniunea Producătorilor de Fonograme din România, care, aşa cum le spune şi numele, se ocupă de protejarea drepturilor producătorilor de fonograme şi de colectarea sumelor de bani provenite din vânzarea acestor drepturi, prin intermediul Licenţelor de Difuzare.
Referitor la supravegherea video, trebuie să reţineţi că imaginile sunt considerate date cu caracter personal, cum este şi CNP-ul, asa ca cei care îşi instalează sisteme de supraveghere video în restaurant, trebuie sa Notifice ANSPDCP si să se inregistreze in evidenţa acestei autorităţi ca operator de date cu caracter personal.
* Ne rezervăm dreptul de a modifica Oferta şi Termenul de valabilitate al acesteia în orice moment şi fără notificare prealabilă.
Ultima actualizare: 15 Februarie 2016
In zona Bucuresti - Ilfov trebuie sa aveti in vedere urmatoarele documente:
Este emis(a) de Primaria de Sector.Este emis(a) de Primaria de Sector.
INFO: pentru activitatile incadrate pe codul CAEN 5610 Restaurant, actele normative adoptate la nivel local prevad obligatia platii unei taxe anuale de 3000 Lei.
Atentie: taxa anuala de 3000 Lei corespunde unui an calendaristic, adica se plateste de la 01 ianuarie pana la 31 decembrie, indiferent de luna in care incepeti activitatea.
Prezentam, cu titlu de exemplu doua documente:
in stanga, o Autorizatie de Functionare emisa Primaria Sectorului 2 Bucuresti;
in dreapata, o Autorizatie de Functionare emisa Primaria Sectorului 3 Bucuresti
Fiecare dintre primariile de sector utilizeaza un model propriu, iar structura dosarelor de autorizare este asemanatoare, dar nu este identica.
Este emisa de DSVSA Bucuresti si este, practic, un Aviz de functionare emis de autoritatile sanitar veterinare
INFO: procedura de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor se aplica pentru toate activitatile de obtinere si de vanzare directa si/sau cu amanuntul a produselor alimentare de origine animala, sau nonanimala, precum si a activitatilor de productie, procesare, depozitare, transport si comercializare a produselor alimentare de origine nonanimala. Nu doar pentru restaurante!
Este emisa de Agentia Regionala de Protectia Mediului.
INFO: pentru activitatile incadrate pe codul CAEN 5610 Restaurant, Autorizatia de Mediu este necesara ( a se citi obligatorie ) doar pentru localurile cu o capacitate de peste 100 locuri pentru clienti.
Atentie: Spre deosebire de alte tipuri de autorizatii, Autorizatia de Mediu contine o serie intreaga de informatii privind conditiile, ce au stat la baza emiterii sale, astfel incat, in mod uzual, aceasta autorizatie nu este doar un act formal ci un document informativ, ce se intinde pe mai multe pagini (7-8 pagini, sau chiar mai mult). Prezentam doar prima pagina a acestui document.
• Certificatul Constatator al punctului de lucru
Important: punctul de lucru trebuie inregistrat la Registrul Comertului inainte oricaruui demers de autorizate.
Atentie: Certificatul Constatator este un document obligatoriu in toate dosarele de autorizare!
• Notificarea ANSPDCP pentru legalizarea sistemului de supraveghere video
Important: daca aveti camere de supraveghere, trebuie sa stiti ca imaginile sunt considerate date cu caracter personal.
Atentie: aveti obligatia legala de a va inregistra ca operator de date personale!
• Licentele de difuzare a muzicii ambientale
Important: daca difuzati muzica ambientala, ori Tv, sau radio in local, aveti obligatia de a obtine aceste licente si a plati costurile corespunzatoare.
Atentie: Exista mai multe institutii, care apara si administreaza, pe rand, drepturile producatorilor, compozitorilor si interpretilor.
• Dupa caz, lista documentelor/ autorizatiilor/ avizelor necesare functionarii legale a unui restaurant poate suferi modificari/ completari.
• Prezenta lista de documente are doar un caracter general, iar nevoile concrete ale unui intreprinzator pot fi identificate doar in urma unei analize pe caz concret!
Poti castiga o consultanta ulterioara gratuita in valoare de 200 Lei*, sau Oferta Speciala de Infiintare punct de lucru Gratuit**
* Ne rezervam dreptul de a modifica Oferta si Termenul de valabilitate al acesteia in orice moment si fara notificare prealabila.
** Achitarea taxelor catre Registrul Comertului ramane in sarcina Beneficiarului.
Completeaza informatiile minime obligatorii, pentru ca noi sa te putem contacta.
Te rugam sa mentionezi intervalul orar in care vrei sa fii contactat (telefonic).
Dupa ce ai completat rubricile minim obligatorii, poti alege sa trimiti solicitarea ta, sau poti continua cu completarea formularului detaliat.