Ultima actualizare: 06 Ianuarie 2015

Dizolvare, lichidare si radiere voluntara 

Contextul economic actual a determinat un numar mare de firme sa-si inceteze activitatea, optand pentru desfiintare.Dizolvare sau radiere voluntara Neintelegerile survenite intre asociati, incapacitatea de plati, sau incapacitatea realizarii obiectului de activitate, sunt doar cateva dintre motivele ce conduc o firma pe acest ultim drum.

Solutia oferita de legiuitor firmelor care, desi aflate in dificultate, nu inregistreaza datorii fata de bugetul de stat, sau terti creditori, este aceea de a urma o procedura simplificata, ce reduce timpul desfiintarii firmei, la aproximativ 60 zile. Procedura este cu atat mai simpla, in cazul in care asociatii convin asupra lichidarii si, implicit, asupra modului de repartizare a bunurilor aflate in patrimoniul societatii.

Pentru a desfiinta voluntar un SRL trebuie parcurse trei etape:

1. Dizolvarea: decizia privind dizolvarea firmei poate fi luata doar cu acordul a cel putin doua treimi din asociatii prezenti in cadrul Adunarii Generale a  Asociatilor.
Orice persoana interesata, sau posibil lezata de decizia societatii privind dizolvarea, se va putea opune acestui demers intr-un termen de 30 de zile calendaristice, de la data publicarii deciziei privind dizolvarea, in Monitorul Oficial. 

Tot in acest interval de timp, asociatii pot reveni asupra deciziei luate, daca nu a avut loc, intre timp, repartizarea bunurilor intre asociati. 
Trebuie precizat faptul ca:
- dupa achitarea tuturor creantelor, bunurile societatii vor reveni asociatilor sai.
- desi dizolvata, societatea isi pastreaza personalitatea juridica, pana la incheierea etapei intermediare, cea de lichidare. 


 Poti castiga o consultanta gratuita in valoare de 150 Lei*!


2. Lichidarea: reprezinta o etapa intermediara, ce survine dizolvarii, in cadrul careia, fie un lichidator, fie un expert contabil, procedeaza la inchiderea tuturor conturilor contabile ale societatii, intocmind o situatie financiara de lichidare, precum si un raport de repartizare a activului, daca acestea exista.
Asociatii sunt cei care decid atribuirea acestei sarcini, putand opta pentru serviciile unui expert contabil, atat timp, cat asociatii au cazut de acord cu privire la repartizarea si lichidarea patrimoniului societatii, sau la serviciile unui lichidator autorizat. 

In cazul in care asociatii nu convin asupra lichidarii societatii, numirea lichidatorului va fi facuta de instanta de judecata.
Trebuie precizat faptul ca: 
- conform art. 260, alin. 1 din Legea 31 / 1990 a societatilor comerciale, lichidarea societatii trebuie finalizata în cel mult un an de la data dizolvarii. Pentru motive temeinice, tribunalul poate prelungi acest termen cu perioade de câte 6 luni, dar nu cu mai mult de 24 de luni cumulat.

3. Radierea: este etapa finala din demersul de desfiintare al unei firme, in urma careia societatea isi inceteaza existenta, pierzandu-si personalitatea juridica. Urmare a “decesului firmei” dreptul de proprietate asupra bunurilor ce au apartinut societatii va fi transmis asociatilor, potrivit prevederilor art. 235 alin.3 si 4 din Legea nr. 31/1990. Registrul Comertului va elibera la cerere si contra cost, un certificat de atestare a dreptului de proprietate, in baza caruia asociatii sa-si poata inscrie dreptul de proprietate in Cartea funciara, la Administratia Financiara, etc. 
Trebuie precizat faptul ca: 
- nedepunerea in termenul prevazut de lege a documentelor ce atesta dreptul de proprietate al societatii asupra bunurilor, precum si al  raportului de repartizare, plaseaza Registrul Comertului in imposibilitatea de a mai elibera certificatul de atestare a dreptului de proprietate, fara de care nu va puteti inscrie dreptul de proprietate. 

ACTE necesare in demersul de dizolvare / lichidare / radiere al unei societati:

- copii carti de identitate/pasaport ale asociatilor (pentru asociati persoane fizice);
- Certificatul de Inregistrare – in original;
- certificatul / certificatele constatator /constatatoare  – in original;
- situatia financiara de lichidare;
- Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice.

Dupa caz, aceasta lista se poate completa cu alte documente, care difera in functie de aspectele, ce trebuie clarificate.

 Poti castiga o consultanta gratuita in valoare de 150 Lei*!


* la incheierea unui contract si plata unui Onorariu de minim 300 Lei - consultanta ulterioara programata pana la 30 iunie 2015.

Suport

Ai o întrebare? Contactează-ne acum!

  • Apelează-ne prin LiveSupport. Click aici.
  • Ne poți suna la telefon 0730 504 010
  • Lasă-ne un mesaj prin email. Click aici.

Trimite o solicitare : Dizolvare si/sau Radiere Voluntara

(*) Daca te grabesti, poti completa doar informatiile obligatorii.

Nu uita sa oferi cateva explicatii la rublica “Mesaj” !

(**) Daca este posibil, recomandam completarea formularului detaliat, care ne ajuta sa evaluam situatia si sa alcatuim o Oferta, sau chiar mai multe variante de colaborare.

Informații obligatorii

Completeaza informatiile minime obligatorii, pentru ca noi sa te putem contacta.

Te rugam sa mentionezi intervalul orar in care vrei sa fii contactat (telefonic).

Dupa ce ai completat rubricile minim obligatorii, poti alege sa trimiti solicitarea ta, sau poti continua cu completarea formularului detaliat.

Continuă cu formularul detaliat

Informații detaliate

Selecteaza fisierSchimba fisierul Sterge Incarca un alt fisier

Dosar de mentiuni: demers la Registrul Comertului

Selecteaza fisierSchimba fisierul Sterge Incarca un alt fisier