Autorizatia de functionare in sectoarele 1 si 2

Publicat la 2016-04-07 13:46:32, in categoria Sfaturi pentru antreprenori

Consiliul Local - Stat in stat?

 

Sectorul 1

labirint birocratic autorizaresursa foto titlu

Daca ati infiintat o firma sau un punct de lucru si va asteptati ca procedura de obtinere a autorizatiei de functionare sa fie la fel pentru toate sectoarele la nivelul capitalei, va inselati. Vorba romanului “cate bordeie, atatea obiceie” se aplica si la nivelul primariilor din Bucuresti. Mai mult decat atat, fiecare consiliu local al primariilor de sector actioneaza ca stat in stat si isi reglementeaza “ograda” prin hotarari de consiliu. Aceste hotararari ale consiliilor locale sunt cele care creeaza diferentele in intocmirea dosarelor pentru autorizatia de functionare a firmelor, de aici pana la ajunge la situatii paradox de aplicare la nivel local a unor legi abrogate, e doar un pas. Sunt Consiliile Locale un Stat in Stat?

Astazi va invitam sa dezbateti cu noi felul in care inteleg autoritatile din Sectoarele 1 si 2 sa relationeze cu micii intreprinzatori, intrucat activitatile autorizate sunt din acelasi domeniu: alimentatie publica si activitati recreative.

 

Procedura de autorizare: Asemanari intre sectoarele 1 si 2

Dupa  incendiul din octombrie 2015,  toate primariile de sector au solicitat noi documente de la antreprenori. A aparut paradoxala situatie ca pentru aspecte vag reglementate juridic, primaria sa  solicite documente suplimentare de la intreprinzatori.  Este o situatie demna de Kafka, ca intr-un process in care procurorul pleaca de la prezumtia de vinovatie, iar vinovatul trebuie sa demonstreze contrariul. Si, uneori, degeaba demonteaza cazul argumentat ca oricum devine vinovat.

Mai exact, in prezent Consiliile Locale solicita :

  • Certificat de neincadrare in categoria de risc seismic  obtinut de la Primaria capitalei
  • Autorizatie ANSVSA/ negatie
  • Autorizatie DSP / negatie
  • Autorizatie Mediu (ANPM)/ Negatie
  • Autorizatie ITM/ Negatie
  • Autorizatie pompieri- ISU/ Negatie

In mod firesc, de data aceasta, sunt solicitate documente care sa ateste dovada detinerii legale a spatiului si acte constitutive care demonstreaza constituirea legala a afacerii si domeniul de activitate.

 

Modificarea modificarii in cele doua sectoare

In 28 noiembrie 2013, Consiliul Local  al Sectorului 1, prin Hotararea 181,  decide si aproba Regulamentului pentru desfasurarea activitatii de alimentatie publica, care prevede procedura emiterii. In 26 februarie  2015, aceeasi institutie revine asupra propriei hotarari si ii aduce modificari prin Hotararea de Consiliu 44/2015. Dupa cum va asteptati, modificarile nu au simplificat procedura de autorizare, ci dimpotriva. Potrivit eternului birocratic romanesc, situatia se complica  in defavoarea petentului.

La Primaria Sectorului 2,  modificarea la schimbare ar fi de-a dreptul amuzanta, daca  nu  ar reprezenta, in fapt o drama pentru pententi, antreprenori afectati.  Imediat dupa drama Colectiv, Consiliul Local al Primariei  Sectorului 2 a elaborat Hotararea Consiliului Local al Sectorului 2 nr. 114 din 14.12. 2015.  Trei luni mai tarziu, Consiliul Local gaseste de  cuviinta sa  complice viata proprietarilor de firme si cum altcumva sa o faca? Mai voteaza o hotarare, numarul  din 11 martie 2016!!

Am parcurs, in paralel, hotarile vechi si cele noi, pentru fiecare dintre cele doua Sectoare si, mai jos, va descriem situatia de-a rasu’-plansu’ birocratic.

 

De ce sa fie simplu, cand poate fi complicat!

Consiliului Local Sector 1

Curat perimetral!

La  Primaria Sectorului 1 pe langa planuri de amplasament, schite, situatii, potrivit ultimei modifcari a Consiliului local,  la dosar trebuie depus  si acordul vecinilor. Veti spune ca este in regula, se intampla si la alte primarii. Marea diferenta consta in faptul ca la Sectorul 1, in zonele de case, Consiliul local solicita la dosarul de autorizare acordul vecinilor perimetrali: fata- spate, stanga – dreapta. Asadar, dragi intreprinzatori, in cazul in care vreti sa inchiriati o casa cu scopul de a va deschide un restaurant, faceti si dosarul vecinilor: nu care cumva sa fie plecati din tara pe termen lung sau sa fie greu de gasit, ca riscati sa ramaneti cu afacerea neautorizata!

Apoi,  pentru dosarul de autorizare a functionarii unei terase la Primaria sectorului 1 trebuie depus un dosar separat. Pentru o terasa mai ampla si o casa pe masura, va trebui sa va alocati timp suficient sa urmariti vecinii.

 

Monopolul bate-l vina

In afara documentatiilor pe care vi le aratam mai sus, toate primariile solicita, in mod firesc, contract incheiat cu o firma de salubritate. In sectorul 1 intervine anomalia de a cere intreprinzatorilor privati, din domeniul supus autorizarii ( alimentatie publica) sa  incheie contract doar cu firma agreeata de Consiliul Local Sector 1 si anume Romprest.

Aceasta incalca dreptul unei personae juridice romane dreptul de a-si allege furnizorul, cu alte cuvinte suna usor a monopol. 

 

Sectorul 2

Cum definim termenul “complet”?

Primaria Sectorului 2 - Sursa foto Primaria Sectorului 1Prin  ultima Hotarare a Consiliului Local Sector 2, 15/216,  in anexa 1, Metodologia de aplicare, la articolul 5, punctul 5, in document se stipuleaza „nu vor fi primite decat cererile insotite de documentatia completa”. Dincolo de faptul ca aceasta restrictie incalca dreptul contenciosului administrativ, intrebarea legitima este: ce inseamna in acceptiunea Consiliului local sector 2 „complet”?

Potrivit DEX „COMPLÉT2, -A (1) completi, -te, adj., (2, 3) completuri, s. n., (4) adv. 1. Adj. Care con?ine toate elementele necesare; caruia nu-i lipse?te niciuna dintre partile constitutive; întreg, desavârsit, deplin, împlinit. ? Opere complete = editie cuprinzând toate operele unui scriitor.  (Despre un vehicul de transport în comun) Care are toate locurile ocupate; plin. 2. S. n. (În sintagma) Complet de judecata = colectiv alcatuit din numarul legal de judecatori (si asesori) care iau parte la solu?ionarea unui litigiu. 3. S. n. (Iesit din uz) Compleu. 4. Adv. În întregime, cu desavârsire. [Var.: compléct, -a adj.] – Din fr. complet, lat. completus.”

Exista o multime de situatii care nu sunt cuprinse in Hotararea Consiliului Local, acum ajungem atunci la „ intreg, desavarsit, deplin”? Cine stabileste acest lucru, tocmai reprezentantii Politiei locale? Cum pot avea acestia compentente si in domeniul proprietatii private, dreptului comercial,sanitar si sanitar-veterinar, ISU?...

Pornind de la primul aspect, „dovada detinerii spatiului”,  subiectul devine discutabil. Mai exact, sunt enumerate  patru situatii de detinere  legala („actul de proprietate, contractul de inchiriere, asociere sau concesionare etc”).  Poate in cazul unui antreprenor se situeaza dincolo de „etc” cine stabileste ca dosarul este complet? Poate este un contract vanzare- cumparare cu drept de uzufruct, ce inseamna complet in acest caz?

 

Inca o anomalie …Anacronism legislativ –ITM

In lista autorizarilor necesare, ultima in lista, dar nu cea din urma este autorizatia privind sanatatea si securitatea in munca, eliberata de ITM. Potrivit Legii Legii nr. 359/2004 sunt obligate sa obtina aceasta autorizare institutii publice, ONG-uri, unitati de invatamant, primarii, cabinete notariale si avocati, societati agricole. Ce facem pornim de la exceptii la regula?

Dupa cum se vede, Legea  este aplicabila din 2004. In 2016, nu este usor tarziu sa cerem autorizatii care nu se mai cer de 12 ani? Si in centrul Bucurestiului?

Colega noastra a sunat la ITM, initial dorind sa intrebe daca e legitim pentru Primaria Sectorului 2  sa solicite autorizatie SSM pentru orice SRL. Dupa ce asteptat la telefon o bucata de vreme si a auzit o voce iritata, a intrebat doar ce  are de facut sa obtina autorizatia SSM de la ITM. Ascultand vocea de la celalalt capat spunandu-i cum sa redacteze o cerere de pozitie oficiala era evident: Nu, nu trebuie autorizatie ITM. Mai mult chiar, aceasta solicitare perturba si bunul mers al altor institutii.

Va sugeram la inceputul acestui articol sa dezbateti cu noi aceasta situatie a avizarilor. Acum v-am descris, in paralel doua primarii care autorizeaza obiecte CAEN similare. Vom continua periplu si in alte primarii, pe acelasi criteriu.

 

Va invitam la dezbatere!

Voi cu ce va confruntati in demersurile voastre de autorizare? Ce vi se pare normal si ce nu? Ce va deranjeaza cel mai mult?

 

Ne puteti scrie pe e-mail, dar va recomandam sa scrieti direct in comentarii. Vocea voastra trebuie sa fie auzita si …unde sunt multi puterea creste!

Primaria Sectorului 2

Comentarii

    Fii primul care scrie un comentariu despre articol!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile sunt obligatorii.
captcha code

ATENTIE! Codul de siguranta tine cont de capitalizarea literelor (face diferenta intre majuscule si minuscule) !

Cautare

Articole recomandate

Vizita echipei Observator

La stirile Observator.tv - informam antreprenorii

De-a lungul timpului am depus eforturi ca utilizatorii web, potentialii nostri clienti pe servicii de infiintare firma si/ sau autorizare activitate, sa fie informati cat mai corect. Asa am ajuns la ...

Afla mai multe


O afacere autorizata legal este primul pas spre succes. Baby Spa este un exemplu de referinta. Vizitati pagina!

Baby Spa

Universul bucuriei acvatice pentru bebelusi Pe strada Pelinului, in cartierul Vitan, intr-o zona linistita, se afla Baby Spa. E un Univers al fericirii acvatice pentru cei mici, o lume a apelor sigur...

Afla mai multe


Le Chateau- luxos, exclusivist. Ne bucura ca ne-au fost clienti!

Le Chateau - Castelul din inima Bucurestiului

Centrul de evenimente "Le Chateau" Situat pe o strada putin aglomerata, la trei minute de centrul capitalei, Le Chateau  este refugiul exclusivist pentru evenimente cu stil.  Dincolo de po...

Afla mai multe


Ne gasesti si pe facebook

Newsletter

Inscrie-te pentru a primi zilnic cele mai noi articole din domeniu pe adresa ta de email.