Ultima actualizare: 06 Ianuarie 2015
Daca firma traverseaza o perioada dificila din punct de vedere economic, insa intreprinzatorul nu doreste desfiintarea acesteia, alternativa oferita de legiuitor este aceea de a-i suspenda activitatea. Astfel, poti alege solutia de a “ingheta” temporar activitatea firmei tale, pe o perioada de cel mult trei ani, pe parcursul intregii sale existente, in asteptarea unor viitoare oportunitati, ori in speranta unui mediu de afaceri mai prietenos. Oricand in acest interval, asociatii pot decide reluarea activitatii, sau chiar desfiintarea societatii.
Pe perioada suspendarii, in anumite conditii, societatea se poate adresa Administratiei Financiare, pe raza careia isi are sediul social, pentru a solicita un regim derogatoriu, care odata obtinut, scuteste societatea de obligatia depunerii declaratiilor fiscale lunare uzuale.
De AVANTAJUL declararii inactivitatii temporare se pot bucura deopotriva si persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale sau intreprinderile familiale, procedura fiind similara celei parcurse de catre un SRL. Mai mult chiar, potrivit Ordinulului ANAF nr. 342/2013 in vigoare din data de 05.04.2013, aceste forme de organizare se vor putea bucura de regimul derogatoriu de declarare la Fisc.
La finele perioadei de inactivitate temporara, asociatii unei societati, sau dupa caz, persoanele fizice autorizate, intrerinderie individuale sau cele familiale sa depuna la institutiile abilitate (Registrul Comertului, Administratia Financiara), documentele ce atesta fie reluarea activitatii societatii, fie, dizolvarea acesteia.
Poti castiga o consultanta gratuita in valoare de 150 Lei*!
- daca societatea are angajati, inainte de suspendarea activitatii, reprezentantii societatii au obligatia desfacerii tuturor contractelor de munca.
- in perioada inactivitatii temporare nu pot fi intreprinse acte de natura comerciala! Societatea va putea efectua, insa, diverse plati (chirii, salarii restante pentru perioada anterioara suspendarii, facturi restante catre furnizori).
- conform art. 153 alin. 9 din Codul fiscal, societatile inregistrate in scopuri de TVA aflate in inactivitate temporara, isi pierd statutul de platitoare de TVA din prima zi a lunii urmatoare celei in care s-a inregistrat suspendarea la Registrul Comertului.
- copii carti de identitate/ pasapoarte ale asociatilor (pentru asociati persoane fizice);
- Certificatul de Inregistrare – copie;
- Actul constitutiv;
- Certificatul / certificatele constatator /constatatoare – in original;
Dupa caz, aceasta lista se poate completa cu alte documente, care difera in functie de aspectele, ce trebuie clarificate.
Poti castiga o consultanta gratuita in valoare de 150 Lei*!
* la incheierea unui contract si plata unui Onorariu de minim 300 Lei - consultanta ulterioara programata pana la 30 iunie 2015.
(*) Daca te grabesti, poti completa doar informatiile obligatorii.
Nu uita sa oferi cateva explicatii la rublica “Mesaj” !
(**) Daca este posibil, recomandam completarea formularului detaliat, care ne ajuta sa evaluam situatia si sa alcatuim o Oferta, sau chiar mai multe variante de colaborare.
Completeaza informatiile minime obligatorii, pentru ca noi sa te putem contacta.
Te rugam sa mentionezi intervalul orar in care vrei sa fii contactat (telefonic).
Dupa ce ai completat rubricile minim obligatorii, poti alege sa trimiti solicitarea ta, sau poti continua cu completarea formularului detaliat.