Ultima actualizare: 28 Noiembrie 2019

Primarie - alimentatie publica

Procedura de autorizare in vederea desfasurarii de activitati de alimentatie publica difera, intr-o oarecare masura, de la o primarie la alta, deoarece are la baza, in cea mai mare parte, acte normative ale autoritatilor locale, respectiv hotarari ale consiliilor locale.` 

In practica, procedura este pur birocratica si, de multe ori, greoaie, desi ratiunile existentei sale sunt multiple si evidente, datorita implicatiilor, pe care le are acest tip de activitate in viata noastra sociala.

..cateva comentarii:

Primaria Sectorului 1

? Dosarul de autorizare este destul de stufos, insa majoritatea functionarilor sunt amabili, iar Serviciul de Relatii cu Publicul este, in general, destul de bine pus la punct; 
? In data de 28.11.2013, Consiliul Local al Sectorului 1 a adoptat Hotararea nr. 181, care mareste, in fapt, birocratia acestor demersuri de autorizare, prevazand faptul ca: "Operatorii economici care desfasoara activitati de alimentatie publica pe terase amplasate pe terenul proprietate particulara în imediata apropiere a spatiului de alimentatie publica au obligatia obtinerii Autorizatiei de functionare pentru terasa, în plus fata de Autorizatia pentru desfasurarea activitatii de alimentatie publica a spatiului respectiv."
? De asemenea, aceeasi Hotarare a Consiliului Local Sector 1 mentineaza faptul, ca in vederea obtinerii Autorizatiei de functionare pentru desfasurarea de actiivitati de alimentatie publica, operatorul economic trebuie sa furnizeze o lista de documente, printre care, (art. 7, pct. 6) "contractul încheiat cu operatorul de salubrizare - S.C. COMPANIA ROMPREST SERVICE S.A., conform HCLS1 nr. 358/2007 ", desi, in Bucuresti sunt autorizate sa functioneze mai multe firme de salubritate, iar operatorul economic ar trebui sa aiba libertatea de a-si alege singur furnizorii de servicii.. (!?) 
? Aceasta primarie nu mai solicita autorizarea pentru desfasurarea altor tipuri de activitati, cum ar fi saloane de cosmetica, sau magazine, ceea ce reprezinta o "mare bila alba" pentru autoritatile locale din acest sector.

 

Primaria Sectorului 2

? Dosarul de autorizare este aproape la fel de stufos, insa toti functionarii cu care am avut de-a face aici sunt amabili, existand chiar o persoana anume desemnata sa se ocupe de Relatia cu Publicul, iar programul de lucru este rezonabil; 
? Spre deosebire de Primaria Sectorului 1, Primaria Sectorului 2 solicita ca dovada platii taxei sa fie depusa inca de la inceput, odata cu dosarul de autorizare.
? Aceasta primarie nu mai solicita autorizarea pentru desfasurarea altor tipuri de activitati, cum ar fi saloane de cosmetica, sau magazine, ceea ce reduce semnificativ bataile de cap ale operatorilor econimici, care isi desfasoara activitatea in acest sector.

 

Primaria Sectorului 3

? Dosarul de autorizare nu este foarte consistent, insa discutiile cu functionarii acestei institutii va vor lasa un gust amar. Ati putea fi nevoiti sa faceti mai multe drumuri, iar procedurile par sa se schimbe la fiecare noua vizita. 
? Autorizatia de Functionare este necesara in acest sector pentru multe alte domenii de activitate, nu doar in alimentatie publica, iar daca veti intarzia, sa va autorizati, autoritatile va vor sanctiona cu amenda chiar in momentul in care veti dori sa intrati in legalitate si sa depuneti un dosar de autorizare !
? Procedura de autorizare a unei terase sezoniere pe domeniul public se evidentiaza printr-o birocratie excesiva, astfel incat, dupa obtinerea Autorizatiei de Functionare pentru desfasurarea de activitati de alimentatie publica, operatorul economic trebuie sa depuna o Cerere de Autorizare pentru terasa la acelasi Birou de Autorizare (va astepta inca 30 zile), dupa obtinerea avizului favorabil va depune o noua Cerere la Serviciul de Urbanism (va astepta alte 30 zile), ulterior va solicita o calculatie de la DITL-ul local, dupa care va depune o ultima solicitare la acelasi Birou de Autorizare. In tot acest timp va fi nevoit sa solicite 3 Certificate Fiscale succesive de la DITL Sector 3 (str. Sf. Vineri).
 

[...]

Domenii si Specializari

Demersurile ce se efectueaza pot fi de natura tehnica, sau juridica, ori combinate, astfel incat, in functie de nevoi, echipa de specialisti poate avea o structura eterogena si poate fi formata, de exemplu, dintr-un avocat si un arhitect.

Serviciile noastre sunt orientate, in primul rand, catre nevoile firmelor, astfe incat, atat echipa proprie, cat si portofoliul de colaboratori, suntem orientati catre acest tip de Beneficiar.

 

Suport

Ai o întrebare? Contactează-ne acum!

  • Apelează-ne prin LiveSupport. Click aici.
  • Ne poți suna la telefon 0730 504 010
  • Lasă-ne un mesaj prin email. Click aici.

Trimite o solicitare : Primarie: autorizatii alimentatie

(*) Daca te grabesti, poti completa doar informatiile obligatorii.

Nu uita sa oferi cateva explicatii la rublica “Mesaj” !

(**) Daca este posibil, recomandam completarea formularului detaliat, care ne ajuta sa evaluam situatia si sa alcatuim o Oferta, sau chiar mai multe variante de colaborare.

Informații obligatorii

Completeaza informatiile minime obligatorii, pentru ca noi sa te putem contacta.

Te rugam sa mentionezi intervalul orar in care vrei sa fii contactat (telefonic).

Dupa ce ai completat rubricile minim obligatorii, poti alege sa trimiti solicitarea ta, sau poti continua cu completarea formularului detaliat.

Continuă cu formularul detaliat

Informații detaliate

Serviciile care te intereseaza

+
Selecteaza fisierSchimba fisierul Sterge Incarca un alt fisier

Evaluarea prealabila a Solicitarii tale

Date facturare

Principalul criteriu de alegere al ofertei