Ultima actualizare: 06 Ianuarie 2015
In Romania, sediul social al unei societati poate fi stabilit fie intr-un imobil, fie la cabinetul unui avocat. In acest ultim caz, termenul este de maxim 1 an, iar sediul este, in mod obligatoriu, fara activitate.
Pentru gazduirea sediului social intr-un imobil este necesara incheierea unei conventii in baza careia dreptul de folosinta este transmis de la proprietar catre societate. Astfel, partile semnatare ale acestei conventii pot decide transmiterea dreptului de folosinta fie in mod gratuit, prin incheierea unui contract de comodat, fie in schimbul unei chirii, prin incheierea unui contract de inchiriere.
O societate inregistrata in Romania isi poate schimba sediul ori de cate ori doreste, nu numai in judetul in care a fost infiintata, ci in oricare alt judet din tara. Procedura de schimbarea sediului social in alt judet implica, mai intai, radierea societatii din Registrul Comertului, pe raza careia a functionat pana la momentul mutarii si inmatricularea in Registrul Comertului din judetul in care firma si-a mutat sediul.
Ca urmare a schimbarii sediului social la Registrul Comertului si dosarul fiscal al acesteia va fi transferat la Administratia Financiara aflata pe raza noului sediu.
Poti castiga o consultanta gratuita in valoare de 150 Lei*!
art. 17 din Legea 31 / 1990 privind societatile comerciale impune delimitarea clara in ceea ce priveste sediile sociale, in sensul ca, intr-un imobil pot fi stabilite un numar de sedii sociale proportional cu numarul de camere.
daca veti declara sediul social al unei societati intr-un imobil, este bine sa stiti ca el va fi inregistrat in imobilul respectiv pana la mutarea lui intr-o alta locatie, sau pana la radierea societatii.
conform art. 237 alin. 1, lit.c din Legea 31 / 1990 a societatilor comerciale, orice persoana interesata, inclusiv Registrul Comertului poate solicita in instanta dizolvarea societatii atat timp cat aceasta nu mai are un sediu cunoscut sau, pur si simplu, nu si-a prelungit valabilitatea sediului social.
- copii carti de identitate/pasaport ale asociatilor (pentru asociati persoane fizice);
- Certificat de inregistrare in original ;
- ultimul act constitutiv al societatii
- dovada sediului (contract de inchiriere/ subinchiriere/ comodat etc.);
- acordul Asociatiei de proprietari (formular);
- acordul vecinilor (formular);
Dupa caz, aceasta lista se poate completa cu alte documente, care difera in functie de aspectele, ce trebuie clarificate.
Poti castiga o consultanta gratuita in valoare de 150 Lei*!
* la incheierea unui contract si plata unui Onorariu de minim 300 Lei - consultanta ulterioara programata pana la 30 iunie 2015.
(*) Daca te grabesti, poti completa doar informatiile obligatorii.
Nu uita sa oferi cateva explicatii la rublica “Mesaj” !
(**) Daca este posibil, recomandam completarea formularului detaliat, care ne ajuta sa evaluam situatia si sa alcatuim o Oferta, sau chiar mai multe variante de colaborare.
Completeaza informatiile minime obligatorii, pentru ca noi sa te putem contacta.
Te rugam sa mentionezi intervalul orar in care vrei sa fii contactat (telefonic).
Dupa ce ai completat rubricile minim obligatorii, poti alege sa trimiti solicitarea ta, sau poti continua cu completarea formularului detaliat.