Ultima actualizare: 15 Mai 2019

Cesiunea de parti sociale:

Infiinteaza singur SRL-ul tau!

modificare structura firma/ vanzare/ iesire din firma/ schimbarea ponderii in care este detinut capitalul social

 

Cesiune de parti sociale

Reprezinta modalitatea prin care partile sociale detinute de unul sau mai multi asociati, pot transmise atat intre asociatii unei firme, cat si catre persoane din afara ei, in totalitatea lor, sau doar partial. Transferul partilor sociale poate avea loc doar cu consimtamantul a cel putin trei patrimi din asociatii actuali ai societatii respective, exprimat in cadrul Adunarii Generale a a Asociatilor.

Incepand cu anul 2010, prin OUG 54, procedura prin care partile sociale pot fi transferate catre terte persoane s-a modificat, astfel ca orice persoana posibil lezata are posibilitatea de a se opune cesiunii intr-un termen de 30 zile calendaristice de la data publicarii in Monitorul Oficial. 

 

Termene: 

In mod uzual, un dosar de cesiune intre asociati poate fi finalizat in 5 zile lucratoare de la depunera la Registrul Comertului. 

Un dosar de cesiune catre o terta persoana poate fi finalizat intr-un termen de aproximativ 45 zile de la depunerea la Registrul Comertului. 

 

Raspunderea legala

Cedentul poarta raspunderea pentru faptele sale intreprinse in cadrul societatii pana la data incheierii contractului de cesiune si inregistrarii acestuia la Registrul Comertului.

Cedentul se bucura de beneficiile aferente perioadei antepremergatoare cesiunii, atat timp cat partile nu au incheiat o conventie care sa prevada altceva.

Cesiunea se realizeaza, in mod uzual, impreuna cu alte demersuri modificatoare - mentiuni ONRC - astfel incat demersul in sine devine mai rentabil si mai eficient, pentru ca dosarul include mai multe modificari simultane. 

 

ACTE necesare in demersul de cesiune de parti sociale

Principalele documentele, necesare pentru inregistrarea cesiunii de parti sociale la Registrul Comertului, sunt:

  • Hotararea AGA/ Decizia asociatului unic privind cesiunea de parti sociale; 
  • Actul Constitutiv actualizat, ce contine modificarile decise prin Hotararea AGA sus-mentionata, sau prin Decizia asociatului unic; 
  • Contractul de Cesiune nu este neaparat obligatoriu in toate cazurile, insa el poate fi util in situatiile mai complexe, in care sunt mai multi asociati/ persoane implicate, care semneaza contracte de cesiune separate, etc
  • in cazul cesiunii catre o terta persoana (care initial nu era asociat in firma), noul asociat trebuie sa dea o Declaratie privind indeplinirea conditiilor legale pentru detinerea calitatii de  asociat in firma;  
  • in cazul in care, in urma cesiunii ramane un singur asociat, viitorul asociat unic trebuie sa dea o Declaratie privind indeplinirea conditiilor legale pentru detinerea calitatii de  asociat unic in firma;   
  • copiile cartilor de identitate/pasaport ale asociatilor (pentru asociati persoane fizice);
  • Copie Certificat de inregistrare;

Dupa caz, pot fi necesare si alte documente, care depind de fiecare situatie in parte. Un consultant va poate asista de-a lungul procedurii. 

 

Procedura la Registrul Comertului

Principalele etape sunt:

  • Stabilirea detaliilor cesiunii (procente, etc) 

Partile implicate stabilesc procentul partilor sociale ce sunt cesionate, conditiile de pret si orice alte detalii.

  • Contractul de Cesiune (nu este obligatoriu) 

Poate fi util in spetele mai complexe ce implica cesiuni simultane, dar separate intre mai multe parti contractante, insa prevederile contractului, sau ale contractelor, daca este cazul, trebuie confirmate prin Hotarare AGA, in conditiile prevazute in actul constitutiv si de legea in vigoare.

  • Adoptarea Hotararii AGA, sau a Deciziei asociatului unic 

Prin acest document, asociatii firmei, sau asociatul unic decid(e) cesionarea partilor sociale. Actualizarea actului constitutiv este obligatorie! 

  • Declaratia noului asociat (daca este cazul)

In cazul cesiunii catre o terta persoana, respectiva persoana trebuie sa dea o declaratie pe proprie raspundere privind indeplinirea conditiilor legale pentru detinerea calitatii de asociat intr-o firma romaneasca. 

  • Declararea asociatului unic (daca este cazul) 

In cazul cesiunii complete intre asociati in urma careia partile sociale vor fi detinute de un singur asociat, respectiva persoana trebuie sa dea o declaratie pe proprie raspundere privind indeplinirea conditiilor legale pentru detinerea calitatii de asociat unic intr-o firma romaneasca. Principala conditie este aceea ca o persoana poate fi asociat unic intr-o singura firma la un moment dat! 

  • aspecte conexe privind cesiunea de parti sociale

In mod uzual, partile sociale sunt cedate la valoarea lor nominala insa, transferul poate avea loc deopotriva si la o valoare mai mare, caz in care inregistrarea cesiunii la Registrul Comertului se va efectua doar dupa depunerea dovezii achitarii impozitului de 16 % aferent acestei tranzactii.

Cesiunea este opozabila tertilor abia dupa inregistrarea la Registrul Comertului! 

Actele referitoare la cesiune trebuie inregistrare, in mod normal, intr-un termen de 15 zile de la semnare. 

Bineinteles, procedura prezentata este general valabila, iar in practica pot sa apara si elemente suplimentare specifice fiecarui caz in parte.

Daca ai nevoie de ajutor specializat, 


 

 Calculator de Preţ 

<< afli preţul in 30 secunde! >>


 

Time-is-money
Expertii nostri iti pot oferi suportul necesar pentru a te ajuta sa decizi in cunostinta de cauza! 
 
 
Sau suna la 0730 50 40 10

* Ne rezervam dreptul de a modifica Oferta si Termenul de valabilitate al acesteia in orice moment si fara notificare prealabila.

** Achitarea taxelor catre Registrul Comertului ramane in sarcina Beneficiarului.

 

Suport

Ai o întrebare? Contactează-ne acum!

  • Apelează-ne prin LiveSupport. Click aici.
  • Ne poți suna la telefon 0730 504 010
  • Lasă-ne un mesaj prin email. Click aici.

Trimite o solicitare : Cesiune de parti sociale

(*) Daca te grabesti, poti completa doar informatiile obligatorii.

Nu uita sa oferi cateva explicatii la rublica “Mesaj” !

(**) Daca este posibil, recomandam completarea formularului detaliat, care ne ajuta sa evaluam situatia si sa alcatuim o Oferta, sau chiar mai multe variante de colaborare.

Informații obligatorii

Completeaza informatiile minime obligatorii, pentru ca noi sa te putem contacta.

Te rugam sa mentionezi intervalul orar in care vrei sa fii contactat (telefonic).

Dupa ce ai completat rubricile minim obligatorii, poti alege sa trimiti solicitarea ta, sau poti continua cu completarea formularului detaliat.

Continuă cu formularul detaliat

Informații detaliate

Selecteaza fisierSchimba fisierul Sterge Incarca un alt fisier

Dosar de mentiuni: demers la Registrul Comertului

Selecteaza fisierSchimba fisierul Sterge Incarca un alt fisier