Ultima actualizare: 24 Noiembrie 2019
Consultanţa sanitară veterinară este precum ceapa într-o mâncare bună! Te ustura ochii când o pregăteşti, dar rezultatul este foarte gustos şi justifică eforturile!
Bineînţeles, un consultant bun se va adapta nevoilor clientului său, însă, în final, rolul consultantului nu este acela de a vă da veşti bune, ci de a analiza obiectiv situaţia, pentru a găsi şi a vă propune soluţii, astfel încât să vă prezentaţi cât mai bine în faţa autorităţilor, care vin să vă controleze!
Legislaţia sanitară veterinară se aplică în anumite domenii de activitate.
În secţiunea Reprezentare la Instituţii, în articolul referitor la relaţia cu DSVSA - Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, am enumerat pe larg tipurile de activităţi comerciale de care ne ocupăm în mod frecvent, identificate prin codurile CAEN.
În practică este vorba de câteva categorii de activităţi comerciale:
Spaţiul de lucru trebuie să îndeplinească o serie de condiţii şi trebuie adaptat anumitor rigori legale. Această adaptare se realizează, în primul rând, în funcţie de tipul activităţii desfăşurate, dar şi în funcţie de specific, de volum, sau alte elemente concrete.
Activităţile de volum mic, gen fast-food mic cu servire la geam, pot fi evaluate de inspectorii DSV cu mai multă indulgenţă, astfel că micul întreprinzator poate ajunge să se descurce şi singur!
În activitatea noastră ne-am obişnuit să analizăm situaţia în ansamblu, pentru a identifica cele mai bune soluţii începând de la varianta aşa-zisă "de manual", până la eventuala identificare a unei soluţii de "compromis rezonabil", însă fără a căuta compromisul, ci dimpotrivă, încercând să-l evităm, deoarece pe termen mediu şi lung orice compromis reprezintă o vulnerabilitate!
Pe lânga stabilirea circuitelor de lucru propriu-zise (începând chiar de la intrarea în program a personalului angajat şi aprovizionarea cu materii prime), această etapă a consultanţei sanitare veterinare mai trebuie să clarifice detalii referitoare la finisajele necesare în zonele de lucru, utilajele necesare şi amplasarea lor corectă.
Personalul trebuie să aibă o pregătire adecvată, corespunzătoare domeniului de activitate şi postului de lucru. Cursul de igienă alimentara reprezintă un numitor comun şi un minim în ce priveşte pregătirea de specialitate!
În alimentaţie publică activitatea personalului este descrisă, cel mai adesea, în aşa-numitele Proceduri de Lucru, ce sunt, în fapt, capitole extrase din Ghidul de bune practici cunoscut sub acronimul HACCP - Hazard Analysis and Critical Control Point
Pentru servicii punctuale, preţul porneşte de la valoarea de 250 Lei/ oră şi scade...
În pachetele de servicii tariful orar scade la 200 Lei / 150 Lei, sau chiar mai puţin, în funcţie de vomul de lucru!
A. Prima activitate - Analizăm informaţiile şi documentele furnizate de Beneficiar
→ ne facem o idee privind situaţia de la faţa locului!
B. Întâlnire Prestator - Beneficiar
→ purtăm discuţii pentru a afla felul în care Beneficiarul doreşte să amenajeze spaţiul.
C. Propunem o variantă de amenajare a spaţiului:
→ încercăm să ţinem cont, pe de o parte, de dorinţele beneficiarului, iar de cealaltă parte, de condiţiile legale şi exigenţele DSV;
→ realizăm o propunere de circuite funcţionale, pe care o transmitem Beneficiarului. Discutăm propunerea noastră de amenajare a spaţiului cu Beneficiarul
→ în funcţie de situaţie, putem ajunge la un acord într-un timp foarte scurt, sau după discuţii repetate!
E. Ajustăm propunerea de amenajare a spaţiului în urma discuţiilor cu Beneficiarul
→ în funcţie de situaţie, ajustarea poate fi însemna doar câteva modificări minore, sau modificări importante!
F. Depunem cererea de autorizare + documentaţiile anexă la DSV în numele Beneficiarului
G. Oferim Consultanţă şi îndrumări Beneficiarului pentru controlul de autorizare DSV
→ informarea Beneficiarului cu privire la documentele solicitate de DSV la controlul de autorizare, condiţii, etc;
Bineinţeles, Beneficiarul poate solicita şi alte servicii, cum ar fi întocmirea procedurilor de lucru, sau asistenţă la controlul de autorizare!
Pachetul de servicii va fi conceput împreună cu Beneficiarul!
Completeaza informatiile minime obligatorii, pentru ca noi sa te putem contacta.
Te rugam sa mentionezi intervalul orar in care vrei sa fii contactat (telefonic).
Dupa ce ai completat rubricile minim obligatorii, poti alege sa trimiti solicitarea ta, sau poti continua cu completarea formularului detaliat.