Ultima actualizare: 11 Martie 2017
PFA-ul reprezinta modalitatea optima prin care o persoana fizica, ce dispune de competente profesionale, sau de o calificare intr-un anumit domeniu de activitate, poate desfasura, intr-o maniera indendenta, activitati de natura comerciala.
Un alt beneficiu al constituirii ca PFA ar consta in faptul ca accesul imediat al persoanei fizice la sumele rezultate din activitatile comerciale prestate, pentru utilizarea banilor necesara intocmirea de documentatii justificative.
De asemenea, fiind o forma simplista de organizare, atat infiintarea, cat si desfintarea unui PFA implica nu doar costuri reduse, ci si resurse minime de timp alocate acestor formalitati.
PFA-ul poate incheia colaborari atat cu alte persoane fizice cat si cu persoane juridice insa, indiferent de natura activitatii prestate (independente sau dependente ) PFA-ul nu poate fi considerat angajat al persoanelor fizice sau juridice cu care colaboreaza.
Titularul unui PFA poate detine simultan si statutul de asociat al unei persoane juridice.
Dezavantajul major al PFA-ul consta in faptul ca PFA-ul raspunde in litigiile cu tertii cu intreg patrimoniul de afectatiune (totalitatea bunurilor proprii), spre deosebire de SRL, care raspunde doar in limita capitalului social.
Un alt dezavantaj al PFA-ului ce nu dispune de un sediu profesional este acela ca sediul profesional NU poate fi gazduit la un cabinet de avocat. De acest avantaj beneficiaza, insa, SRL-ul, ce nu dispune de un sediu social.
... faptul ca titularul unei PFA sau al unei Intreprinderi individuale poate opta pentru schimbarea formei de inregistrare. Astfel, prin depunerea unui dosar la Registrul Comertului, prin care isi face cunoscuta intentia, el se poate transforma intr-una din celelalte forme de inregistrare prevazute in OUG 44 / 2008 (PFA/ I.I sau I.F). De asemenea, daca-i va fi oportun, titularul unui PFA sau I.I poate constitui o Intreprindere Familiala, alaturi de alti membri ai familiei (rude de cel mult gradul 4).
Dupa caz, aceasta lista se poate completa cu alte documente, care difera in functie de tipul de activitate pe care il veti desfasura sau alte aspecte pe care sa le luati in calcul. Contactati-ne pentru a clarifica orice nelamuriri si a discuta despre cazul dvs.
* Ne rezervam dreptul de a modifica Oferta si Termenul de valabilitate al acesteia in orice moment si fara notificare prealabila.
** Achitarea taxelor catre Registrul Comertului ramane in sarcina Beneficiarului.
(*) Daca te grabesti, poti completa doar informatiile obligatorii.
Nu uita sa oferi cateva explicatii la rublica “Mesaj” !
(**) Daca este posibil, recomandam completarea formularului detaliat, care ne ajuta sa evaluam situatia si sa alcatuim o Oferta, sau chiar mai multe variante de colaborare.
Completeaza informatiile minime obligatorii, pentru ca noi sa te putem contacta.
Te rugam sa mentionezi intervalul orar in care vrei sa fii contactat (telefonic).
Dupa ce ai completat rubricile minim obligatorii, poti alege sa trimiti solicitarea ta, sau poti continua cu completarea formularului detaliat.