Cum te ajuta un consultant
Publicat la 2015-05-20 15:43:41, in categoria Corina - peripetii birocratice
Cum te ajuta un consultant?
In urma cu 2.5 - 3 ani incercam sa obtin autorizatia pentru UPA (unitate protejata), nu este vorba despre o autorizatie obligatorie precum cea de functionare. Citind legislatia in domeniu, mi s-a parut relativ simplu sa intocmesc dosarul, asa ca m-am gandit “what the hack?! Fac dosarul singura”. Asa am si facut.
Dosarul trebuie sa fie in litera legii, altfel e respins
Am intocmit documentele necesare dupa cum am inteles eu legea (in spiritul legii, as zice). In principiu, eu calculam ca intrunesc toate criteriile sa obtin autorizatia. Bine, intr-adevar criteriile le indeplineam, completarea dosarului a fost totusi lacunara. Doua saptamani mai tarziu un raspuns negativ de la autoritatea indrituita, subliniind unele aspecte pe care nu le-au considerat conforme. Daca imi amintesc bine, mi se raspundea cu extrase din normele aplicabile pentru fiecare punct respins, iar eu eram in ceata.
Unele greseli erau evidente si le-am inteles de la sine, spre exemplu trebuia scris conform cu orgininalul pe anumite exemplare, alte documente trebuiau legalizate (aici amestecasem lucrurile), apoi erau alte doua puncte pe care nu le-am inteles pana recent. Era vorba despre modul in care eu descrisesem activitatea de atunci si, desi prestam servicii, reiesea ca vand produse.
Greseala aceasta era sa o fac si recent, cand am redepus dosarul, ca in loc de "consultanta continut" sau "servicii continut" sa scriu 'produs de continut'. Desi pare evident ca nu este un produs, ci un serviciu, conta foarte mult formularea. Parea un fleac si, la inceput, cand mi-am dat seama despre ce este vorba, am fost dezamagita. Apoi, vorbind cu un consultant am realizat ca acel cuvant conteaza foarte mult ( am inteles si de ce) si orice dosar trebuie intocmit intocmai cerintelor legale.
A treia oara sa fie cu noroc!
Am completat si a doua oara dosarul, dar aparent acea corelare fisa post - Cod CAEN - activitati prestate de mine nu imi iesea. Asta fiindca, din nou, nu ma consultasem cu nimeni, am folosit nenorocirea de cuvant “produs”.
Intre timp s-a schimbat legislatia, autoritatea care se ocupa de aceasta autorizare a fost desfiintata si sarcinile ei predate altei autoritati centrale. Cum si asa fisa postului si agenda mi-era supra incarcata, am lasat aceasta la urma.
Intre timp am aflat ca vechea autoritatea a fost reinfiintata si am planificat sa o iau de la capat, de data aceasta sa autorizez ceea ce fac acum. Mi-am dat seama ca acea autorizare imi poate aduce plus valoare firmei si ca, fiind vorba de UPA, e un drept pe care mi-l pot castiga si de care pot beneficia pe buna dreptate, in acelasi timp as avea sansa sa fac viata altora putin mai buna. Am demarat dosariada, iar de data aceasta am insistat sa vorbesc cu cineva inainte de a depune dosarul si am inteles toate greselile pe care le-am facut anterior.
Dosarul l-am depus recent, la aproximativ 2.5 ani distanta de primele doua incercari si abia astept sa vad evaluarea! Ma gandesc ca daca aveam intelepciunea sa nu dau cu berbecul cu capul in zid de cateva ori la rand, poate déjà aveam autorizatia, iar lucrurile ar fi decurs altfel pentru firma mea. Dosarul nu era complex, dar nu inseamna ca neaparat stiam cum sa il intocmesc. Citirea si interpretarea unei legi nu e treaba pentru oricine.
Poate e de luat aminte din toata aceasta poveste. Nu va zgarciti la niste bani sau timp alocat, nu spuneti ca le stiti pe toate. Riscati sa pierdeti timp si, implicit, bani. Apelati la cineva care stie cu ce se mananca asistenta specializata, in cazul acesta pentru firme (dar se aplica in oricue domeniu), dumneavoastra continuati sa fiti expert in domeniul in care activati si dedicati-va acelei profesiuni!
Multumesc pixabay.com pentru fotografii!